مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مردان وزنان چه رفتارهایی بایدانجام دهند

  • ۰
  • ۰

چه عواملی باعث ایجاد ناباروری زوجین می شود


آیا از تلاش برای باردار شدن خسته شده اید؟ هنوز نتیجه مثبتی نگرفته اید؟ ناباروری علل مختلفی دارد. برخی از علت های ناباروری خارج از کنترل شماست، مانند سن بالای 35 سال، داشتن سندرم تخمدان پلی کیستیک یا ژن های معیوب ؛ اما بسیاری از عوامل دیگر ناباروری به راحتی می توانند تحت کنترل شما باشند. این عوامل عمدتا با تغییر سبک زندگی قابل کنترل هستند. بله، تغییر در سبک زندگی ، می تواند به طور چشمگیری بر شانس باروری تان تأثی

بلند کردن اجسام سنگین و ناباروری

ر بگذارد.

بنابراین، اگر می خواهید شانس باروری تان را افزایش دهید، در اینجا ده فاکتور از سبک زندگی را بیان خواهیم کرد که باید مورد توجه و بررسی قرار دهید و هر چه سریعتر در تغییر سبک زندگی تان اقدام کنید.

علت های مهم ناباروری در زوجین

1. شغل

آیا شما هم اعتقاد دارید یا نه، نوع شغل در شانس بارداری تاثیر می گذارد. یک بررسی توسط محققان در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان انجام شد و در مجله پزشکی سلامت کار و محیط زیست منتشر شد. در این تحقیق محققان کشف کردند زنانی که از لحاظ فیزیکی دارای مشاغل سخت هستند، احتمال بارداری آنها کمتر است.

براساس این مطالعه، زنانی که به طور مداوم اشیاء سنگین را در محل کارشان بلند می کنند، در مقایسه با زنانی که مشاغل سخت ندارند به طور کلی 8/8 درصد تخم بارور کمتر و 1/14 درصد تخم بالغ کمتری داشتند. این تحقیق همچنین اعلام کرد که زنان شاغلی که در شیفت های مختلف کار می کنند نتایج مشابهی را نیز نشان دادند.

2- اضافه وزن

این حقیقت که اضافه وزن باعث ایجاد مشکلاتی در بارداری می شود، موضوعی جدید نیست. با این حال، آیا شما می دانستید که وزن همسرتان نیز اهمیت دارد؟محققان موسسه ملی سلامت کشف کرده اند که زوج های چاق در مقایسه با زوج هایی با وزن ایده آل ممکن است 59٪ زمان بیشتری برای باردار شدن نیاز داشته باشند. این بدان معناست که کاهش وزن واقعا می تواند شانس باروری را بهبود بخشد.

3. سطح استرس

استرس نه تنها برای یک زن باردار مضر است، بلکه برای فردی که سعی دارد باردار شود، نیز مضر است.در یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی پژوهشی باروری، برای ارزیابی رابطه بین سطح استرس و بارداری، 400 زوج مورد آزمایش قرار گرفتند. آنها کشف کردند زنانی که سطح بالایی از بیومارکر استرس، "آلفا آمیلاز" داشتند نسبت به افرادی با استرس کمتر، به میزان دوبرابر احتمال ناباروری داشتند.فعالیت های کاهش دهنده استرس مانند یوگا و مراقبه برای باروری بسیار مفید و موثر است.

ناباروری در زوجین

ناباروری در زوجین

4. ورزش بیش از حد

اگر چه ورزش برای سلامتی سودمند است، اگر می خواهید باردار شوید، تمرین بیش از حد توصیه نمی شود.تحقیقات نشان داده است که زنانی که حداکثر 5 ساعت در هفته مشغول تمرینات ورزشی شدید هستند، نسبت به سایر زنان، دیرتر باردار می شوند. از سوی دیگر، ورزش متوسط و متعادل، بسیار مفید است و می تواند سطح باروری را افزایش دهد. اضافه وزن و کمبود وزن هر دو می توانند ، باردار شدن را تحت الشعاع قرار دهند، بنابراین داشتن یک لایه نازک چربی در بدن در تخمک گذاری و باروری موثر و سودمند است.

ورزش متعادل و باروری

5. تماشای بیش از حد تلویزیون

این مورد به آقایان مربوط می شود.مردانی که معتاد تلویزیون هستند ، ممکن است کیفیت اسپرم کمتری داشته باشند، در نتیجه مشکلاتی در باروری ایجاد می شود. براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا، مردانی که بیش از 20 ساعت در هفته مشغول تماشای تلویزیون بودند، نسبت به سایر مردان، 44% تعداد و غلظت اسپرم کمتری داشتند. در واقع تحقیقات نشان داده که کمبود حرکت و فعالیت از میزان اسپرم می کاهد.

6. خوردن منظم غذاهای فرآوری شده

این مورد نیز به مردان بیشتر مربوط می شود.غذاهای فراوری شده حاوی مواد نگهدانده و افزودنی ها و مواد شیمیایی هستند. مردانی که مقدار زیادی گوشت فرآوری شده یا قرمز مصرف می کنند، تعداد اسپرم کمتری دارند، همچنین قدرت شناوری اسپرمشان نیز کمتر است. و همه اینها به طور مستقیم با مقدار گوشتی که مصرف می کنند مربوط می شود. مرغ تازه به عنوان یک جایگزین مناسب برای گوشت های فرآوری شده است. مصرف مرغ حتی می تواند به اسپرم کمک کند که سریع تر تخمک را بارور کند.

غذای فراوری شده و ناباروری مردان

7. نگه داشتن تلفن همراه در جیب

مردانی که گوشی تلفن همراه خود را در جیب های شلوارشان قرار می دهند، به احتمال زیاد اسپرم ضعیف تری نسبت به سایرین دارند. اشعه الکترومغناطیسی که از تلفن همراه ساطع می شود، به DNA مردان آسیب می رساند و بر توانایی اسپرم در باروری تخمک تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر این، تلفن همراه همچنین بیضه های مردان را گرم می کند، و این باعث افزایش درجه حرارت بیضه و مانع تولید اسپرم می شود.

Keep the cell phone in pocket

8. رابطه جنسی بیش از حد داشتن

داشتن رابطه جنسی بیش از حد اغلب می تواند باعث کاهش تعداد اسپرم مرد و باعث تاخیر در باروری شود. در واقع، زوج باید در دوره تخمک گذاری میزان رابطه جنسی را افزایش دهند تا شانس باروری را به حداکثر برسانند، اما در بقیه ماه ها از شدت میزان رابطه بکاهند.

9. به اندازه کافی رابطه جنسی نداشتن

این جمله ممکن است متناقض به نظر برسد، اما بهتر است مطالب ما را کامل بخوانید.

منظور ما حفظ تعادل است. درست است که آمیزش جنسی بیش از حد به طور بالقوه می تواند به اسپرم مرد آسیب برساند؛ اما از طرف دیگر، رابطه جنسی خیلی کم نیز بدن زن را تحت تاثیر قرار می دهد. با آمیزش جنسی، سیگنال هایی به بدن زن ارسال می شود که کمک می کند سیستم ایمنی زن روی باروری و تولید مثل متمرکز شود.

10. سیگار کشیدن

یکی از شایع ترین علل ناباروری زنان، سیگار کشیدن است که به طور کلی 13٪ از موارد ناباروری را شامل می شود. سیگار کشیدن نه تنها تخمک گذاری را در زنان کاهش می دهد، بلکه در مردان نیز تعداد اسپرم را کاهش می دهد.

ناباروری در زوجین

اگر شما قصد دارید که شیوه زندگی تان را تغییر دهید و از عوامل ناباروی فوق الذکر پرهیز کنید، در اینصورت شانس بارداری تان را افزایش خواهید داد. داشتن فرزند، پاداشی است ارزنده! این تصمیم همچنین شانس بارداری سالم را نیز بهبود خواهد داد و این هم دومین پاداش داشتن سبک زندگی سالم است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی