مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مردان وزنان چه رفتارهایی بایدانجام دهند

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


کدام زنان خواستگار بیشتری دارند؟

در دوره ای که ما زندگی می کنیم، بیشتر زنان تصور می کنند اگر جسور، پرمدعا و پر دل و جرات باشند و با سماجت پیگیر کارهایی باشند که دوست دارند، بسیار عالی است. اما آیا این اخلاق و سبک زندگی در رابطه عاشقانه نیز پسندیده و جذاب است؟

کدام زنان خواستگار بیشتری دارند؟


خواستگار
با اینکه تقریبا همه مردهای این دوره زنان باهوش، زرنگ و موفق را تحسین می کنند اما بسیاری از آنها دوست ندارند با چنین زن هایی پیوند زناشویی برقرار کنند. در ادامه بایدها و نبایدهای جسور بودن یک زن را برایتان نوشته ایم.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

 چگونه یک رابطه عاشقانه ماندگار وسالم داشته باشیم؟

بسیاری از ما که هم اکنون رابطه ای را شروع کرده ایم، آرزو داریم رابطه مان برای همیشه مثل امروز عاشقانه و صمیمانه باقی بماند؛ اما واقعیت این است که اغلب آرزوها نقش بر آب می شوند و تمام نقشه هایمان به هم می ریزند.

رمزهای ماندگاری یک رابطه عاشقانه

روزها که از پی هم می گذرد، صمیمیت ها کمتر می شود و به جایی می رسد که دیگر یادمان نمی آید فردی که رو به روی ما نشسته، همان عشق چند سال پیشمان است! اشکال کار کجاست؟ آیا کلیدی برای باز کردن قفل معمای «داشتن روابطی سالم و ماندگار» وجود دارد؟!

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

  تفاوت سنی زیاد زن و شوهر چه دردسرهایی ایجاد می کند

از نگاه دینی بلوغ برای دختران در سن 9 سالگی و برای پسران 15 سالگی است که فاصله سن بلوغ در دختر و پسر شش سال است که طبق تحقیقات این فاصله باید در اصل ازدواج مورد توجه قرار گیرید، چرا که اگر اختلاف سنی دختر کمتر از چهار تا شش سال از پسر باشد در زندگی کمتر دچار اختلاف خواهند بود.

دردسرهای ناشی از تفاوت سنی زیاد زن و شوهر

از دیدگاه اسلام زنی خوب است که مطیع امر شوهرش باشد و این مطیع بودن در این فاصله سنی قابل لمس است. اختلاف سنی زیاد موجب بروز مشکلاتی اعم از ایجاد شکاف در نسل‎ها می‌شود، چرا که خداوند برابر بودن تعداد دختران و پسران را فرموده که به ازای هر یک همسری قرار داده است که با بروز این اتفاق و ازدواج‎هایی که با اختلاف سنی صورت می‎گیرد توازن از بین می‌رود.طراوت و شادابی جسم و روح زن مهم است و در طول زمان دچار دگرگونی و تنزل می‌شود که در این خصوص مردان علاقمند به داشتن و حفظ این طراوت در همسرشان هستند که این یک نیاز طبیعی و معقول است، ولی زمانی‌ که در اختلاف سنی این نیاز بروز کند دچار مشکلات فروانی می‌شود و به مرور زمان موجب بروز طلاق پنهان در رابطه روزمره‌شان می‌شود.

بارها با این سؤال مواجه شده ایم که تفاوت سنی زوجین با یکدیگر باید تا چه حد باشد؟ در مواردی فاصله سنی بین زن و شوهر زیاد بوده و مشکلاتی ایجاد کرده است. البته مواردی از ازدواجهای موفق را هم می توان در این نمونه از زندگانیهای مشترک دید، اما موارد مشکل آفرین در میان آنها فراوانتر است. لذا بهتر است که فاصله سنی زوجین زیاد نباشد.چنین به نظر می رسد که فاصله سنی مناسب میان زن و شوهر را می توان 4 ـ 3 سال در نظر گرفت. البته این بدان معنا نیست که اگر یکی دو سال به این سنین افزوده و یا از آن کاسته شود، حتما نباید ازدواجی انجام گیرد. شاید بتوان گفت که اگر تمام زمینه ها بررسی شده باشد و مشکل خاصی دیده نشود، می توان فاصله سنی را به دیده اغماض نگریست، ولی در عین حال بهترین و مناسب ترین فاصله سنی می تواند 4 ـ 3 سال باشد. طبیعی است که اگر سایر شرایط مناسب نباشد، باز هم ازدواج نمی تواند موفق باشد.

بارها در کلینیک مشاوره، با خانواده هایی مواجه شده ام که فاصله سنی زوجین حتی به 25، 20، 15 و 13 سال و سالهای بین این ارقام بالغ می شده و با یکدیگر مشکلات عدیده ای داشته اند، و حتی گاه در مشاوره های قبل از ازدواج با مواردی برخورد کرده ام که مثلاً یک خانم لیسانسیه قصد آن را داشت که با فردی که 15 سال از او بزرگتر بود، ازدواج کند و یا آقایی با مدرک تحصیلی بالا خواهان ازدواج با خانمی بود که سن و سال او 20 سال از وی کمتر بود. این گونه افراد از معایب و محاسن چنین ازدواجهایی پرسش می نمایند، لذا در اینجا به بررسی معایب ازدواجهایی می پردازیم که فاصله سنی بین زن و شوهر در آنها زیاد است.

1ـ مشکل عدم درک مطلوب یکدیگر

وجود فاصله سنی زیاد موجب آن می شود که زن و شوهر نتوانند به خوبی یکدیگر را درک نمایند. فردی با داشتن 20 سال سن بیشتر، طبیعی است که می تواند از تجارب بیشتری برخوردار باشد و گاه نیز ممکن است چنین تجاربی وجود نداشته باشد، ولی فرد بزرگتر لااقل می تواند چنین احساسی داشته باشد. لذا داشتن این تجارب و یا احساس داشتن چنین تجاربی، زمینه ای فراهم می کند که یک شخص، ارزش لازم را به مسایل و نظریات فرد کوچکتر ندهد و همین مسأله، زمینه عدم تفاهم را به وجود می آورد که خود سبب پدید آمدن مشکلاتی عظیم در روابط زناشویی خواهد شد. اینان در وضع و موقعیتی هستند که توافق روحی ندارند و نمی توانند مسایل و مواضع یکدیگر را درک کنند. این امر گاهی ناشی از اختلاف فاحش سن و تجارب، زمانی نشأت گرفته از تفاوت در دید و جهان بینی وبالاخره گاهی نیز مربوط به اختلاف در سلیقه و تجربه خاص زندگی است.



  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

 چگونه در ازدواجمان خوشبخت باشیم؟


خانواده نهادی مقدس است و انگیزه اصلی ازدواج، تکامل روحی و معنوی در نهایت دست یابی به آرامش است و این آرامش زمانی حاصل می شود که ازدواج بر پایه منطق و احساس تواما شکل گرفته باشد؛ اما این که معیار های ازدواج در خانواده چه باشد تا این امنیت روحی و روانی ایجاد شود، به پیشینه روحی و روانی خود فرد و فرهنگ خانواده و داشتن مهارت های لازم برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند بستگی دارد.

ازدواج، خوشبختی،معیار ازدواج موفق

اول خودآگاهی بعد ازدواج

بسیاری از شرایط ازدواج را که افراد درخواست می کنند، حس و نیازهای خودشان نیست و خودآگاهی هیجانی کمی دارند. خودآگاهی هیجانی یعنی این که می دانند از این دنیا چه می خواهند و به زبان ساده تر به حس هایشان توجه بیشتری دارند.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

برای رابطه جنسی چگونه مردان را تحریک کنیم

 
چگونه مردان را تحریک جنسی کنیم ؟ مشخصه که برخی چیز ها بطور طبیعی تحریک کننده هستند اما در این مقاله 13 مورد عجیب اما بسیار موثر را به شما خواهیم گفت.
13 چیز عجیبی که مردان را برای رابطه جنسی تحریک میکند

چگونه مردان را تحریک کنیم ؟ امروز روابط جنسی یکی از بزرگ ترین دغدغه های زوجین شده و با توجه به شرایط جامعه کنونی کشور ما، آموزش های لازم در این زمینه وجود ندارد اما در این مقاله به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین سوالات خانم ها در ارتباط با روابط زناشویی پاسخ خواهیم داد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

داشتن رابطه جنسی روزانه چه فوایدی دارد

هر شب رابطه جنسی داشتن خیلی مفید است. ما نمی گوییم، علم گفته! خیلی از زوجین همیشه در مورد اینکه چه میزان رابطه جنسی خوب است یا اینکه چقدر رابطه جنسی طبیعی است سوال میپرسند. در این مقاله به این سوالات از دیدگاه علمی پاسخ میدهیم. پیشنهاد میکنم حتما

1. پایین آمدن احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان

رابطه زناشویی

در تحقیقاتی که توسط مدرسه پزشکی هاروارد انجام شد، مشخص شده است که مردانی که بیشتر به انزال میرسند تا 22 درصد احتمال کمتری وجود دارد که به سرطان پروستات دچار شوند. البته هنوز دلیل این امر مشخص نیست.

  • ستاره نجفی