مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مردان وزنان چه رفتارهایی بایدانجام دهند

  • ۰
  • ۰

وقت گذاشتن برای همسر چقدر اهمیت دارد؟

 

 

وقت گذاشتن برای همسر ,اهمیت وقت گذاشتن برای همسر, وقت گذراندن با همسر

اهمیت وقت گذاشتن برای همسر

 

همیشه این سؤال برای ما به وجود می آید که چه قدر از زمان مان را باید صرف روابط عاطفی مان کنیم؟ چه قدر با شریک زندگی مان در رابطه باشیم تا ارتباط مان خراب نشود؟ اول از همه هیچ قانون ثابتی برای آنکه بگوییم به عنوان مثال فلان قدر ساعت شما باید با شریک زندگیتان باشید تا رابطه ای سالم را تجربه کنید، وجود ندارد.

ادم ها هر کدام شخصیت خاص خویش را دارند. بعضی از زوج ها از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده می کنند، در حالیکه بعضی دیگر ترجیح میدهند که زمانی را در تنهایی بگذراند و از استقلالی که دارند، لذت می برند. البته در این بین بعضی دیگر هم هستند که تلاش می کنند بین این دو اعتدال برقرار کنند.

 

وقت پیدا کردن برای یکدیگر به معنای عوض کردن عادتها و ایجاد یک برنامه روزانه جدید است. بسیاری از زوج هایی که در روابط شان دچار مشکل شده اند مدت زمانیکه به یکدیگر اختصاص میدهند به مرور محدود و محدودتر شده است. هنگامی که زمان با هم بودن دیگر جذاب و لذتبخش نباشد و تنش در آن احساس شود طرفین به جای این که با هم وقت بگذرانند کارهای دیگری برای انجام دادن و سرگرم شدن پیدا می کنند.

 

بهتر است مشکلاتتان را با همسرتان درمیان بگذارید و همیشه وقتی برای صحبت رو در رو با او داشته باشید و همیشه و در همه حال از نظر روحی به او اهمیت دهید و پی به ناراحتی ها و خوش‌حالی های او ببرید.

 

رابطه ای متعادل با همسرتان داشته باشید

چنانچه صد در صد زمان خیلی زیاد و صفر درصد خیلی کم است، خوب باید یک عدد مناسب پیدا کنید. ایجاد تعادل معمولاً دشوار تر از چیزی است که همه فکر می کنند:ما معمولاً دوست داریم که با این شخص جدید و جذاب که بعنوان همسر وارد زندگی مان شده وقت بگذرانیم. آن ها به دنبال فرصت هایی هستند تا کنار آن شخص باشند و هنگامی که نیستند دلشان برای هم تنگ می شود. این زمانیکه با هم سپری می کنند سالم و ضروری است تا بتوانند روابط خود را قدرتمند تر نموده و دو زندگی را به هم جوش بدهند.

 

ولی کار و زندگی سبب می شود محدودیت هایی واقع بینانه برای میزان زمانیکه با همسرتان سپری می کنید، تعیین کنید. از الزامات غیرقابل پیش بینی کاری برای آخرهفته گرفته تا نیاز به سفرهای کاری، چنانچه طرف مقابلتان در رابطه سطح متفاوتی از ارتباط را انتظار داشته باشند، مقاصد و جاه طلبی های فردی ممکن است در ارتباط تان ایجاد اضطراب کند.

 

زوج های جوان باید بتوانند بین زمانیکه با طرف مقابلشان سپری می کنند و زمانیکه به دوستان و خانواده اختصاص دارد هم تعادل ایجاد کنند. هنگامی که وارد رابطه می شوید، قابل دسترس بودن شما برای رابطه گذشته تان اندکی تغییر می کند.

 

به عنوان مثال در تحقیقی که در سال 1999 انجام گرفت، معلوم شد زنانی که مدت زمانی را که با همسرشان سپری می کنند افزایش می دهند ، به همان میزان مدت زمانی را که با دوستانشان سپری می کنند را کم می کنند. وقتی دوستان شکایت می کنند که دیگر فرصت دیدن شما را ندارند و خانواده تان متعجب اند که این همه وقت را کجا می گذرانید، دیگر لازم است که بتوانید تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید.

 

وقت گذاشتن برای همسر ,اهمیت وقت گذاشتن برای همسر, وقت گذراندن با همسر

وقت گذاشتن برای همسر

 

مرز ها را معلوم کنید

کم تر مردی است که بتواند بدون مقدمه به یک مکالمه وارد شود و در آن حس ناتوانی و استیصال نکند. مردها زمانی حس و عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی در دست داشته باشند. به این ترتیب حس می کنند روی هر مورد رفتار کنترل کافی دارند؛ به همین علت نیازمندند موقع صحبت و گفتگو با شما تمرکز کافی داشته باشند.

 

آن ها دوست دارند بدانند مقصود از این صحبت چیست و این که از آن ها چه می خواهید. این سبب می شود زمانی که با شما صحبت می کنند بدانند چه کار می کنند. چنانچه بدون آنکه این حدود را برای همسرتان معلوم کنید، وی را به میز گفتگو دعوت کنید، با عکس العمل های آزار دهنده همسرتان و بی توجهی وی روبرو خواهید شد.

 

جلوی زیان را بگیرید

برای این که بی حاصل و یک طرفه صحبت نکنید، باید از دری که همسرتان از آن وارد می شود وارد رابطه شوید. شما باید به همسرتان نقطه تمرکز مشخص و واضحی را ارائه دهید و به جای آنکه بگویید بیا درباره امدن دوستم حرف بزنیم یا بیا درباره ارتباط مان حرف بزنیم یا در مورد شغلم احتیاج به کمک دارم، دقیقا بگویید مقصود تان از آغاز صحبت چیست و این صحبت میتواند چه دستاوردی داشته باشد. ما در انتهای مطلب با مثال هایی این مسئله را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

تفاوت های شخصی تان را درک کنید

آدمهای مختلف به میزان زمان متفاوتی زمان برای با هم گذراندن احتیاج دارند. تحقیق تئوری کلاسیک وابستگی نشان داده است که آنهایی که به استرس در رابطه گرایش دارند دوست دارند زمان زیادی را با طرفشان سپری کنند و آنهایی که تلاش می کنند کم تر هم‌دیگر را ببینند برای شان استقلال فردی اولویت دارد. نباید انتظار داشته باشید که طرفتان منعکس کننده نیازهای شما باشد.

 

با طرفتان هماهنگ کنید

بهترین راه برای این که بفهمید وقت کافی به همسرتان اختصاص داده اید یا خیر این است که از خود وی سؤال کنید. باید بفهمید وی به چه احتیاج دارد و وابستگی بین تان را تا حدی افزایش دهید که هر دو حس راحتی کنید.

 

وقت گذاشتن برای همسر ,اهمیت وقت گذاشتن برای همسر, وقت گذراندن با همسر

وقت گذراندن با همسر

 

همه چیز را قربانی نکنید

مواظب باشید برای پیروزی در گفتگو از ابزارهایی که می دانید همسرتان را محکوم به شکست می کنند، کمک نگیرید. چنانچه میخواهید در یک گفتگوی جوانمردانه برنده میدان باشید، از خط دادن به وی بعنوان راهی برای رسیدن به مطالبات تان استفاده نکنید و رک و راست صحبت کنید. یکی از بدترین عادت هایی که زن ها دارند این است که در برخورد با مردها رک و راست نیستند.

 

آن ها اغلب در پرده ابهام وارد گفتگو میشوند و گاهی هم تلاش می کنند با پرسیدن نظر وی در خصوص گفتگوها، او را امتحان کنند. زن ها نمی خواهند ریسک کنند و نظر خودشان را مستقیماً بیان کنند ولی نمی دانند که صحبت های گنگ، پیچیده و سربسته و تله پهن کردن برای مردها میتواند آن ها را به ادامه گفتگو بی میل کند. توصیه من را بپذیرید و با مرد زندگیتان رک و راست باشید تا بتواند درجریان گفتگو حس امنیت کند و از شروع کردن یا ادامه صحبت طفره نرود.

 

به نظرات دوستانتان گوش دهید

دوستان نه تنها قسمتی از شبکه حمایتی شما هستند بلکه نظرات آن ها درباره ارتباط جدیدتان میتواند موفقیت ارتباط تان را پیشبینی کند. هنگامی که یک ارتباط تازه را آغاز می کنید، به دنبال راه هایی برای حفظ رابطه با دوستانتان باشید. وارد کردن وی به جمع دوستانتان راهی عالی برای حفظ رابطه با دوستانتان در عین حال وقت صرف کردن برای افزایش کیفیت رابطه جدیدتان است.

 

یک شب در هفته را روی تقویم برای یک قرارملاقات عاشقانه علامت بزنید

هنگامی که کار و دیگر تعهدات زندگی برنامه زندگی شما را پر می کند، پیدا کردن راه هایی برای اولویت دادن به همسر اهمیت زیادی پیدا می کند. تلاش کنید شرایط و وضعیت زندگیتان و مقدار زمانیکه میتوانید صرف کنید را برای طرفتان توضیح دهید و حتماً یک شب در هفته را به داشتن یک قرار ملاقات عاشقانه با وی اختصاص دهید.

 

جزر و مد روابط را تشخیص دهید

همینطور که رابطه تازه آرام آرام به رابطه ای باتعهد تبدیل می شود، جزر و مد عوامل استرس زای گوناگون زندگی تبدیل به جزر و مد میزان انرژی می شود که طرفین میتوانند برای رابطه بگذارند. هنگامی که رابطه به هسته مرکزی زندگی طرفین تبدیل می شود، خیلی مهم است که از فرصت هایی که برای شکوفایی رابطه و افزایش کیفیت آن پیش می آید، استفاده کنید و در عین حال به هم‌دیگر فضای لازم را بدهید تا بتوانید بهترین شریک زندگی هم باشید.

  • ۹۸/۱۰/۰۱
  • ستاره نجفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی