مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مردان وزنان چه رفتارهایی بایدانجام دهند

  • ۰
  • ۰

 عوارض و خطرات استفاده از اسباب بازی های جنسی چیست

اسباب بازی جنسی چیست ؟

اسباب‌ بازی جنسی (سکس توی) در واقع ابزاری برای تحریک و ارضای اندام جنسی بدن از جمله واژن، مهبل، آلت جنسی مردانه، مقعد، و نیز نوک پستان‌ها، در ارضای لذت جنسی با شریک یا شرکای جنسی هستند که مورد استفاده قرار میگیرند.

عوارض و خطرات استفاده از اسباب بازی های جنسی !


بیش از ۴۴ درصد مردان بزرگ‌سال آمریکایی تجربه‌ی استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی ارتعاشی (ویبراتور) را دارند. بیش از نیمی از زنان آمریکایی نیز از این اسباب‌بازی‌های ارتعاشی استفاده می‌کنند. استفاده از این وسایل در آمریکا میان همجنسگران زن معمول‌تر است.

سابقه‌ی استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی به تمدن‌های کهن می‌رسد. مثلاً در یونان باستان وسایلی با دقت و ظرافت در رابطه با شریک جنسی ساخته می‌شد. به آلت جنسی مصنوعی مردانه «اولیس بوس» گفته می‌شد. در خاورمیانه نیز آلت جنسی مصنوعی، که از کاشی ساخته می‌شد و با چرم پوشیده می‌شد، «مچاچنگ» نام گرفته بود. در موزه‌های شهرهای اروپایی می‌توان نمونه‌های این اسباب‌بازی‌های جنسی شریک خصوصی‌ترین لحظات زندگی افراد را در دوره‌های مختلف تاریخی دید.

اسباب بازی های جنسی

اسباب‌بازی‌های مدرن جنسی در قرن نوزدهم به عنوان روشی برای «درمان» آن‌چه که «بیماری روانی» زنان تلقی می‌شد، به کار می‌رفتند و اولین بار در دهه‌ی ۱۹۲۰ از اسباب‌بازی‌های جنسی به عنوان ابزاری برای لذت جنسی استفاده شد. استفاده از این ابزارها، پس از آن که نقش محوری کلیتوریس در لذت و ارضای جنسی زن مشخص شد، در میان زنان افزایش یافت. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از این ابزار برای تحریک بخش خارجی کلیتوریس بیشتر از فرو کردن آن‌ها در واژن رواج دارد.

بخش بزرگی از فروش اسباب‌بازی‌های جنسی در فضای آنلاین و بدور از نظارت های لازم بر سلامت و استاندارهای آنها اتفاق می‌افتد، چرا که بسیاری ازخریداران ترجیح می‌دهند در هنگام خرید این وسایل با فروشندگان روبه‌رو نشوند، یا حتی در حال ورود به این مغازه‌ها دیده نشوند.

با وجود رواج استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی در کشورهای غربی، خرید و استفاده از این ابزارها هنوز به نوعی تابو و عملی ناپسند و غیر اخلاقی محسوب می‌شود.

divider

خطرات استفاده اسباب جنسی

آیا اسباب بازی های جنسی ایمنی دارند؟ در آمریکا، بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶، نزدیک به هفت هزار فرد بالای بیست سال به دلیل استفاده از این وسایل راهی اورژانس بیمارستان‌ها شده‌اند. تخمین زده می‌شود که تعداد بیشتری از افراد آسیب دیده باشند، اما به دلیل شرم به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشند.

عدم اجرای کنترل های استانداردهای قانونی بر تولید و فروش این ابزارها , موجب شده شرکت های چینی بر تولید انبوه این ابزار روی آورند که در نتیجه در تولید آنها هیچگونه نظارتی انجام نمی شود , مواد استفاده شده در آنها از پلاستیک های چندین بار مصرف و ارزان قیمتی می باشد که قابلیت استفاده در دیگر صنایع را ندارند و همین امر موجب ایجاد مشکلات جدی و جبران ناپذیری برای مصرف کنندگان این ابزارها شده است.

زمانی که خطر بیماری هایی که از طریق خون منتقل میشوند بیشتر میشود که در اطراف واژن، آلت تناسلی و یا مقعد زخم و یا بریدگی هایی وجود داشته باشد. برخی از این بیماری ها عبارتند از:

ایدز , کلامیدیا - سیفیلیس - هرپس - واژینوز باکتریایی - هپاتیت B و هپاتیت C

بسیاری از این ابزارها با جریان برق کار میکنند که در صورت عدم رعایت استاندارهای لازم در تولید آنها می توانند با سلامت شما آسیب زنند.

همچنین این احتمال بیشتر وجود دارد که این وسایل در بدن افراد باقی بماند. در چنین مواردی، شرم این عموماً افراد را از مراجعه به مراکز درمانی باز خواهد داشت، و در صورت مراجعه نیز بیشتر مورد قضاوت منفی کادر درمانی و اطرافیان قرار خواهند گرفت.

آلودگی های ویروسی یکی دیگر از عوارض و خطرات استفاده از این ابزارها می باشد که بدلیل استفاده همزمان بین 2 نفر انتقال این بیماری ها به شدت افزایش می یابد.

بصورت مرتب ابزار جنسی خود را چک کنید چراکه ممکن است سطح اسباب بازی دچار ترک و شکستگی شده باشد و این محل ها جایی است که جرم و عفونت جمع میشود و احتمال انتقال بیماری ها افزایش میابد.

اگر به جنس لاتکس (نوعی ماده اولیه که در ساخت وسایل جنسی استفاده میشود.) حساسیت دارید، اطمینان حاصل کنید که وسایل جنسی مربوطه از این جنس نباشند.

عدم اطلاع رسانی های فرهنگی و اجتماعی درباره نکات ایمنی و عوارض استفاده از این ابزارها موجب آسیب های جسمی , روحی و روانی مختلفی برای فرد می گردد.

divider

نکات ایمنی در استفاده از اسباب جنسی:

  • اسباب جنسی که به بدن دخول میکنند را با کاندوم استفاده کنید. البته هر دفعه باید کاندوم را تعویض کنید تا شرایط ایمنی و بهداشتی رعایت شود.
  • اسباب جنسی باید بعد از هر بار استفاده با آب گرم و مایع ضد عفونی کننده شسته شوند.
  • لوازم جنسی خود را هرگز با کسی مشترک استفاده نکنید.
  • هر کدام از زوجین باید اسباب جنسی مخصوص خود را داشته باشند.

عوارض و خطرات استفاده از اسباب بازی های جنسی !

  • ۹۷/۰۸/۰۸
  • ستاره نجفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی