مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مرد و زن

رفتارهای زنانه و مردان

مردان وزنان چه رفتارهایی بایدانجام دهند

  • ۰
  • ۰

 عمل لابیاپلاستی برای این چه زنانی ممنوع است

 

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی واژن است که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام می شود و هزینه عمل زیبایی لابیاپلاستی چقدر است؟

تصویر دوران بارداری

عمل جراحی لابیاپلاستی که جراحی پلاستیک بر روی لابیا یا همان لبه های اطراف واژن میباشد، برای ایجاد تقارن بین لبه های واژن صورت می پذیرد. این عمل می تواند به تنهایی و یا به همراه جراحی واژینوپلاستی انجام گیرد.برخی ممکن است به دنبال تسکین درد ناحیه ی تناسلی خود باشند؛ در حالی که برخی دیگر فقط برای زیبایی واژن و ظاهر آن  جراحی لابیاپلاستی را انتخاب می کنند؛ چرا که گاهی بدلیل رابطه جنسی و زایمان فرم واژن تغییر می کند. که عمل لبیوپلاستی به منظور تغییر شکل و اندازه ی لابیا صورت می پذیرد.

انواع جراحی پلاستی که جهت زیباسازی واژن و ترمیم واژن  و جوانسازی واژن بمنظور های مختلف از جمله جراحی زیبایی واژن بکارگرفته میشود عبارتند از :

  • مونس پلاستی
  • واژینوپلاستی
  • هاپمنوپلاستی
  • لبیوپلایستی
  • افزایش G- spot
  • برداشتن پوست یا روکش کلیتوریس
  • فرونوپلاستی
  • پرینوپلاستی
  • و درمان ترکیبی موارد فوق

عده ای نیز امیدوار هستند بتوانند با این جراحی ها، رضایت جنسی خود را افزایش دهند اما میل جنسی ارتباطی به اندازه لبهای کوچک تناسلی ندارد . عمل لابیاپلاستی یک روش جراحی ترمیمی زیبایی برای شکل دادن به لبه های داخلی واژن (labia minora)، لبه های بیرونی (labia majora) و یا هر دو می باشد که لبه های داخلی کلیتوریس و دهانه ی واژن را پوشش می دهند. لبه های بیرونی، ناحیه ی اطراف واژن را تشکیل می دهد.

 

 لبه های دهانه ی واژن ممکن است به دلیل مقاربت جنسی، زایمان، ژنتیک و یا افزایش سن، کشیده شده و نامتقارن شوند.

چین و چروک دستگاه تناسلی در زنان امری طبیعی بحساب می آید ، لذا این تصور اشتباه می باشد که براثر خود ارضایی این  امر رخ داده باشد .

عمل زیبایی لابیا محدودیت سنی ندارد با این حال افرادی که لبه های داخلی و بیرونی بزرگی دارند و به همین دلیل از شکل ظاهری واژن خود لذت نمی برند، کاندیدهای مناسبی برای عمل لابیاپلاستی هستند.

لبه های بزرگ واژن ممکن است در طی مقاربت جنسی، ورزش یا حتی پوشیدن شلوار جین باعث درد شود. زنان جوان و بالغی که در سلامتی کامل هستند برای این جراحی مناسب می باشند. این جراحی به منظور افزایش لذت جنسی و رضایتمندی طراحی نشده است.

اگر هدف شما افزایش رضایت جنسی است، باید با جراح خود در مورد دیگر روش های جراحی زیبایی واژن صحبت کنید. جراحی لابیاپلاستی تنها جراحی زیبایی که بر روی واژن انجام می شود، نیست.

به عنوان مثال جوانسازی واژن برای سفت کردن نواحی داخلی و اطراف واژن که در طول زایمان تحت کشش قرار می گیرد، لیفت واژن با نخ و غیره نیز انجام می شود. برخی از پزشکان معتقدند که جوانسازی واژن لذت جنسی را برای هر دو طرف افزایش می دهد.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی

کنگره آمریکایی متخصص زنان و زایمان مخالف جراحی های زیبایی واژن هستند. این گروه اظهار داشتند که خطرات این جراحی بیشتر از مزایای آن است. برخی خطرات عبارتند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • بی حسی موقت
  • عدم تقارن بین لبه های داخلی و بیرونی واژن
  • تغییرات رنگدانه
  • کاهش حس در آن منطقه
  • درد
  • تشکیل اسکار اضافی (به شکل گوشت اضافی در ناحیه ی جراحی به وجود می آید)
  • هماتوم (باز شدن عروق خونی موجب خونریزی محلی یا لخته خون در آن ناحیه می شود)
  • چروک شدن پوست
  • اختلال در عملکرد جنسی
  •  در مواردی هم ممکن است  کمی تورم وحساسیت در زمان نزدیکی ایجاد نماید که پس از طی شدن زمانی برطرف می شود .

بهتر است که حداقل یک هفته قبل از جراحی لابیاپلاستی ، سیگار کشیدن و مصرف الکل را متوقف کنید. با متخصص زنان و زایمان خود در مورد روش های سریع تر ترک سیگار صحبت کنید.

جراح پلاستیک یا متخصص زنان و زایمان احتمالا از شما بخواهد که مصرف داروهای خاصی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID ها) و رقیق کننده های خون را که می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند، متوقف کنید.

برخی از داروهای گیاهی و ویتامین ها، از جمله ویتامین E، اسید های چرب امگا ۳، چای سبز و جینکوبیلوبا نیز ممکن است خطر خونریزی را در طول و بعد از جراحی زیبایی واژن افزایش دهند. شب قبل از جراحی لابیاپلاستی رابطه ی جنسی نداشته باشید.

هزینه عمل جراحی

ناحیه دستگاه تناسلی و واژن در زنان از نواحی حساس زنان محسوب شده و علاوه بر مسایل و مراقبت های پزشکی، بخش زیبایی شناسی آن نیز مطرح است. به همین منظور، روش های زیادی برای ترمیم و زیباسازی این ناحیه از بدن زنان صورت می گیرد.

اصطلاح لابیاپلاستی شامل روشی است که اغلب برای  جوان سازی واژینال و جراحی لبه های واژن و لابیا  مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از زنان، ناحیه لابیا ممکن است به صورت گوشت های زائد و برجسته ای بوده و برخی خواهان برطرف کردن و حذف این لبه های زائد باشند که در تکنیک لابیاپلاستی ، بهبود این وضعیت صورت می گیرد.

شایع ترین نوع لیبوپلاستی روش ترمیمی است که در آن بافت اضافی به طور مستقیم برداشته شده و پس از این کار، بافت ها  به هم چسبانده می شود. بعد از محبوبیت این روش، تقاضا برای این نوع جراحی افزایش پیدا کرد.

در این تکنیک، پس از برداشتن یک قطعه بافت ، شکل طبیعی این ناحیه حفظ  می شود. همچنین می توان  در برخی موارد، لبه های به هم چسبیده را جداسازی کرده و سپس عمل ترمیم انجام شود.

در نهایت نیز، با استفاده از نخ های قابل جذب، بخیه انجام می شود. لابیاپلاستی واژن روشی  حداقل تهاجمی بوده وبا حفظ  بافت اصلی، بازیابی رنگ مطلوب و حفظ  شکل عصبی عضلانی صورت می گیرد. در سال های اخیر،  تکنیک لابیاپلاستی به طور فزاینده ای محبوب شده است.

- تکنیک برداشتن

تنکنیک برداشتن در لابیاپلاستی ، یک روش جراحی  خاص برای  حذف کامل ناحیه لابیا یا چروک های پوستی اطراف  مهبلی است. این عمل  شامل برداشتن لبه های داخلی (Labia Minora) می شود و پس از حذف کامل، به نظر می رسد که این ناحیه پنهان شده و یا در بخش داخلی واژن قرار گرفته است.

۲- تکنیک wedge

در این روش،  متخصص زنان و زایمان و یا جراح زیبایی به  کاهش حجم قابل مقایسه ای از لبه های لابیا می پردازد؛ در حالی که حاشیه اصلی  لوبیتکنیک حفظ شده و ترمیم نیز شامل  برش لبه های زائد تا حداقل یک سانتی متر است.

باید توجه شود که  حذف بیش از حد لبه ها در این روش باعث می شود که ترمیم و بازسازی دشوار شود. این تکنیک برای ایجاد انعطاف پذیری، کاهش ضخامت بیش از حد لبه ها و تغییر رنگ احتمالی لبه مینورا  انجام می شود.

این روش ساده بوده و می تواند در هر شرایطی مورد استفاده قرار گیرد و زخم های پس از جراحی نیز معمولا به سرعت بهبود می یابد. تنها ضعف این روش شامل  بروز ضایعات ضعیفی بر روی لبه، ایجاد زخم و مراقبت های پس از جراحی است.

استفاده از w-plasty یا zig-zag در امتداد لبه می تواند به جلوگیری از ترس و سایر مشکلات احتمالی اسکار کمک کند و جراحان معمولا از این تکنیک استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید که حذف دقیق و بسته شدن انتهای فوقانی و پایین تر از برش ها برای جلوگیری از سوزش ضروری است.

در تکنیک wedge لبه های مینور حذف شده و استخوان های درونی برداشته می شوند. در موقعیت های منحصر به فرد، می توان با استفاده از تکنیک های ترمیمی در تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن از یک روش،  چند روش ترکیبی را انجام داد. در این روش ممکن است کیست هایی به شکل اسکار ایجاد شوند و در برخی موارد نیز ممکن است تغییرات قاعدگی در طول دوره ها ایجاد شود.

۳- برداشتن قسمت مرکزی لابیا

در لابیاپلاستی روشی وجود دارد که شامل برداشتن قسمت مرکزی لابیا است.  در این تکنیک، بخش  deepitelizatio و برخی از بافت های اطراف آن در بخش مرکزی برداشته شده و درعین حال، بخش ها و بافت های دیگر به همان صورت باقی مانده و تغییری در آن ها ایجاد نمی شود. این روش احتیاج به مهارت کافی در حفظ بافت های اطراف لابیا دارد.

  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • ستاره نجفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی